728x90 AdSpace

  • Latest News

    Powered by Blogger.

    Combine Post

    Comment

    Saturday 7 December 2013

    Perlembagaan Sunni Malaysia, Membela Agama Dengan Cara Yang Salah



    Jika TPM Muhyiddin Yassin sebelum ini yg mula mencadangkan idea menetapkan hanya SUNNI menjadi pegangan di Msia kini su pindaan perlembagaan persekutuan untuk memasukkan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah terus dibangkitkan dalam Perhimpunan Agung Umno 2013 lapor Mkini.KLIK SINI baca apa kata SM Idris presiden persatuan Pengguna Msia dan presiden UJN Msia yg menarik mengenai tiadanya syiah sunni dan admin mahu menambah tegas bahawa yg ada hanya muslim.

    Malah, perwakilan secara spesifik hari ini mencadangkan pindaan itu dibuat dalam Perkara 3 Perlembagaan persekutuan yang menyebut Islam sebagai agama persekutuan.

    Perwakilan Pulau Pinang Datuk Shabudin Yahya (kanan) mencadangkan mencadangkan dimasukkan frasa "Islam bertunjangkan Ahli Sunnah Wal Jamaah" dalam perkara itu.

    Menurut, ia demi memperkasakan Islam di negara ini dan membendung ajaran yang bertentangan dengannya.

    "Bila dibuat Islam bertunjangkan Ahli Sunnah Wal Jamaah, tidak ada lagi pihak dan badan (yang mempertikai). Kita masukkan Islam bertunjangkan Ahli Sunnah Wal Jamaah ke dalam perlembagaan Malaysia.

    "Ahli Sunnah Wal Jamaah ini menolak kesesatan, perbuatan syirik, tidak ada ajaran sesat dan salah. Selepas ini tidak ada lagi ajaran Tuhan Harun, Al-Maunah," katanya ketika membentang usul agama dan pendidikan dalam perbahasan hari ini.

    Sebelum ini, Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin sudah menyatakan idea itu dan disambut dalam perbahasan pesidangan sayap Pemuda parti itu. Dan cadangan beliau di jawab oleh presiden UJN.

    Sementara itu, Shabudin turut mencadangkan supaya perlembagaan Umno turut dipindan dengan menggantikan perkataan "slam sebagai agama rasmi " kepada "
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 comments:

    Post a Comment

    Item Reviewed: Perlembagaan Sunni Malaysia, Membela Agama Dengan Cara Yang Salah Rating: 5 Reviewed By: Unknown
    Scroll to Top